|
BRYKIECIARKI Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin8882
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:42, 11 Cze 2008 Temat postu: Tłok, jak skonstruować, jak dobrać materiał... |
|
|
Witam wszystkich miłośników brykietu.
Zachęcam do wrzucania swoich rozwiązań, rozważań na temat tłoków, z jakich materiałów wykonujecie tłok, jak sie sprawuje oraz jaka średnica. Napiszcie również jak rozwiązać problem chłodzenia, smarowania bo już byłem przy montażu dwóch brykieciarek samoróbek. Zawsze kończyło się na gumówce:) i ostrym cięciu żeby chociaż siłownik uratować, bo tłok spuchł.
Na dzień dzisiejszy mój pomysł tłok, silumin albo hartowana stal i zastosowane pierścienie tłokowe, można dobrać samochodowe pierścienie bo są na 79mm średnica wew., myślę o dozowniczku olejowym który powiedzmy co 3-4 cykle poda kropelkę oleju:). Pierścienie będą stosunkowo szczelne, więc dochodzi ryzyko pojawienia się efektu diesla:).
Proszę również o swoje opinie na temat tłoka poniżej, bo myślę o czymś takim i rozważam również nacięcie wielowypustu na powierzchni walca i podawanie powietrza, które będzie się przeciskało pod pierścieniami i chłodziło.
Proszę, o wszystkie nawet najprostsze pomysły, najlepsze rozwiązanie to rozwiązanie najprostsze, jeśli ktoś widział tłok jakiś komercyjnych brykieciarek to niech też poda jakąś myśl
Niestety nie mogę jeszcze wrzucać zdjęć...zdjęcie podeśle na maila:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waroa
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:42, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Co do tych samoróbek co to im tłoki trzeba było obcinac to mój komentarz jest taki. Błąd był w wykonaniu. Tuleja i tłok nie były współosiowe lub były wykonane z różnych materiałów (diametralnie różnych). Wykonaj tłok z tej samej stali co tuleje i będzie OK. wiem z doświadczenia. I pamiętaj, że nagrzewa się zarówno tłok jak i tuleja. Czyli tuleja się rozszerza i robi się luźniej. Pomijając fakt, że cykli na minute jest mało to i tarcie nie częste. Ale jak się juz nagrzewa to jedno i drugie. Jak dasz różne gatunki stali to wiadomo. Jedno się rozciągnie szybciej , a drugie wolniej i krach.Jak w silniku. Jak jest zimno to przecież nie zdrowo jest gazować. A co do pierścieni to się nie stosuje. jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to postaram się pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin8882
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:51, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No słusznie mówisz... a możesz podpowiedzieć jeszcze jaki stosunek średnic tłok-tuleja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|