|
BRYKIECIARKI Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wyremontuj.dom
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17:37, 11 Lut 2011 Temat postu: Brykieciarka z silnika ES |
|
|
Witam
Mam pytanie czy jest możliwość przerobienie starego es z dwoma kołami zamachowymi na brykieciarkę tłokową
Cz spotkał się ktoś z tym kiedyś
Czy wytrzyma wał
Czy są jakieś informacje na ten temat
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 9:27, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jest to mozliwe bo są takowe brykieciarki w sprzedaży nawet z jednym kołem zamachowym sam planuje zrobić sobie taką ale na razie nie mam czasu..
wstępne moje ustalenia
Znaleść silnik s-320 popularny s-18 mozna w razie czego dostać części w Andrychowie naciąć paski na kole zamachowym
następnie sciągnąc głowicę
tłok bedzie prawcował jako suwak do tłoka dorabiamy tłoczysko mysle ze najlepiej z tłoczyska siłownika hydraulicznego nie większe niż 2,5 cm (zeby wytrzymał wał)
teraz najważniejsze dorabiamy tuleję.
Moim zdaniem trzeba zrobić w ten sposób kupuje tuleje (z siłownika) z małym luzem w stosunku do tłoczyska wiercę otwory w dospawanym kołnierzu tuleji zeby pasowały do bloku a potem rozwiercam tuleje na odpowiedni luz wycinam otwór krzyzowy na ślimaka podającego za tuleją krzyzową montujemy drugą tuleję naciętą na niej montujemy zacisk do regulowania zmiany przekroju całosc wzmacniamy obudową czyli w miejscu połaczenia tuleji krzyżowej z zaciskającą.
ślimak podający mozna kupić stalowy bo robią z grubej blachy takie jak przy podajnikach pieca ale trzeba go stoczyc na końcu. ślimak mocujemy z przekładnia i silnikiem sterowany falownikiem to płynnej zmiany obrotów
kupujemy jakiś silnik spalinowy lub elektryczny z elektrycznym moze być problem bo moga wysiadac bezpieczniki a brykieciarka bedzie potrzebowac mocy szczególnie na starcie dorabiamy koło pasowe i mamy napęd brykieciarki
moze ktoś sie dołączy do dyskusji zeby było łatwiej bo moze moja koncepcja byc zła
Jezeli chodzi o tłoczysko to wydaje mi się ze trzeba zrobić z kołnierzem na prawie całe denko tłoka żeby przy pierwszym uderzeniu denko tłoka nie odpadło, skręcić tłoczysko z kołnierzem i tłokiem.
Jezeli chodzi o rozwiercanie tuleji to moze lepiej jednak zostawić ją w spokoju a zeszlifować tłoczysko lub kupić drugie mniejsze o ok 0,7 mm po ustaleniu osiowości. "głowę" tłoczyska trzeba odpowiednio "fikuśnie" stoczyć
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Wto 10:20, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 22:39, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mam zamiar taką maszynę zbudować , jak wiesz , tyle że od podstaw nie na bazie silnika ES , nie mam przekonania co do tego że korbowód takiego silnika wytrzyma 7 t nacisku , jaki powinien być w takiej maszynie . Mam zamiar wszystko zrobić masywne , mocne z wymiennymi tulejami , tłokiem . Na wszystkie części rysunki , tak by powstała pełna dokumentacja , bardzo poszukiwana na forum . Brykiet będzie fi 20mm , z bocznym podawaniem wstępnie zagęszczającym , silnik 5 kw plus silnik ślimaka podającego , będzie można taką maszynę podłączyć w garażu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 12:10, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tez mi sie tak wydaje ze korbowód bedzie najsłabszym punktem ale wykorzystanie silnika do esa jest chyba najtańszym sposobem na brykieciarkę w miarę dobra bo brikomaty i inne zrobione na rębakach pseudo 5 tonowych to nie brykieciarka a zabawka dla dziecka a hydrauliczna to za droga dla mnie wszystko wyjdzie w praniu juz czekam na wiosnę zeby się zabrac do roboty...
5kw bedzie za mały chyba ze zrobisz potężne koła zamachowe moim zdaniem najmniej 10 kw
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Sob 12:13, 26 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 21:28, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
5KW do brykietu 20mm , nie 60mm , napęd ślimaka osobno , z resztą jeżeli taki silnik nie podoła to zmienię na większy. To będzie prototyp , zmiany będą konieczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 0:53, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba zeby zrobić podwójne przełożenie na paskach i dać mnieszy silnik kosztem wydajności ale czy to za bardzo nie zmniejszy obrotów koła zamachowego a ono ma dawać energie kinetyczną i musi mieć swoje obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 10:34, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Uderzenie tłoka powinno być około 2t na 1cm2 , fi 20 to 3,14 cm2 (liczę już 3,5) , czyli uderzenie powinno być 7t . W maszynie Wamag fi 60 to 28cm2 , nacisk na tłok to 56t , silnik ma 15kw , teoretycznie silnik 5kw do mojej maszyny powinien być za duży , ale to teoretycznie jak będzie w praktyce zobaczymy, na razie założę taki bo taki mam , po pierwszych próbach będzie wszystko wiadome.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 10:53, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Nacisk przy takim samym kole a właściwie dwóch kołach zamachowych wamaga . 10 kW potrzebne jest na start potem silnik powinien zużywac ok 2/3 mocy. Trzeba by pomysleć nad "lżejszym" startem maszyny zwiększając obciązenie zaciskiem wtedy wg mnie powinno wystarczyć 5 kW. Silnik esa nie jest wysokoobrotowy a jednak moc przenoszona przez korbowód to ok 13 kW -18 KM czyli jedno koło i korbowód powinny być wystarczające.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Pon 10:57, 28 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 21:24, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sporo ludzisków czyta post i jakoś nikt poza Darkiem nie dorzucił nic do tematu ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 8:56, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Poczekaj aż wstawię filmik z działającą maszyną to postów będzie mnóstwo , ale z pytaniami . Co do lżejszego startu maszyny , to podajnik będzie osobno załączany , tak że po rozruchu ruszą trociny , silnik gwiazda , trójkąt , łagodny start , co by pasków nie zrywał . Co do przeróbki silnika ES to nie mogę wiele pomóc , ale jest na forum facet co taki silnik przerobił , sprubój jego zapytać jak to działa , tu masz link do tematu.
http://www.brykieciarki.fora.pl/mechanika,3/problem-z-brykieciarka-mimosrodowa-wykonana-z-silnika-es,2248.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 10:23, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kupiłem silnik ... koszt 600 zł dostałem gratis tuleje tłoka i sworzeń łączący tłoka z korbowodem . Gościowi zastepował i nie wiedział co z nim zrobić. Teraz musze poszukac tokarki co ma prześwit ok 70 cm do nacięcia rowków na paski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 19:32, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Gdzie chcesz nacinać rowki , na kole zamachowym ?.
Jeżeli tak to spójrz.
http://www.youtube.com/watch?v=R-azJyj0cB4
Ta maszyna ma zwykły pas płaski i brykietuje fi 90mm bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Śro 19:44, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 22:37, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Piekielna maszyna... to moje koło jest duzo węższe więc nacinając paski maksymalnie zwiekszę powierzchnię tarcia 3 X HB17 beda w sam raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 8:50, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Zważ na to co by obręcz koła była jak najgrubsza wówczas maszyna będzie miała większego ,,kopa".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ptaszysko
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 13:39, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Z pasem roboty mniej ale czuje ze później przy obciązeniach mógły spadywać. Rowki zrobię jak najmniejsze zeby tylko paski weszły. Masz rację im więcej masy po obwodzie tym lepiej. Najbardziej męczy mnie zrobienie współosiowości tłoczyska i tuleji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptaszysko dnia Czw 13:56, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|