|
BRYKIECIARKI Maszyny i urządzenia do produkcji brykietów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panter
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:04, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie, silników się nie maluje. One nie rdzewieją, a każda warstwa farby zmniejsza ilość oddawanego ciepła do otoczenia przez co silnik się bardziej grzeje. Silnik można oczyścić z kurzu, brudu i ewentualnie pomalować osłonę wentylatora. Żeberek nie powinno się malować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 14:47, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Masz rację, ale silnik jest na wyrost do tej pompy, będzie co najwyżej ciepły, a nie jest to silnik nowej generacji, stojan ma żeliwny i nalot rdzawy był na min, chciałem żeby wyglądał schludnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:31, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
darek4168 napisał: | Masz rację, ale silnik jest na wyrost do tej pompy, będzie co najwyżej ciepły, a nie jest to silnik nowej generacji, stojan ma żeliwny i nalot rdzawy był na min, chciałem żeby wyglądał schludnie. |
Kolego Darku jestem hydraulikiem siłowym z ponad 20-letnim doświadzeniem i muszę stwierdzić, że niestety ten silnik nie jest na wyrost pompa 25 l/min przy 200 barach daje pobór mocy na poziomie 8,17 kW a z tego co widzę to pompeczka dmuchnie 240 bez bólu i będzie problem bo to ci da obciążenie przekraczające 9,8 kW. Z tego co widzę to najprawdopodobniej jest to pompa PTO z hydralu, a co za tym idzie raczej nie zapomnij o filtrach najlepiej na zlewie o dokładności oczyszczania minimum 10mikronów bo inaczej to długo ona nie pożyje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 19:04, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Dzięki kolego za wskazówki, ja takiego doświadczenia w hydraulice nie mam, dlatego dałem taki zestaw pompa silnik ponieważ w poprzedniej maszynie był 7,5KW i 40l/min, pompa, silnik był tylko ledwo ciepły ale maszyna nie pracowała na trzy zmiany tylko kilka godz. dziennie, bardziej się nagrzewał olej. Co do filtrów to oczywiście są ssący i powrotny. Pompy w obydwu maszynach to tłoczkowe PTO z hydralu.
Foto cd. szafka sterująca, brak tylko przekaźnika czasowego do motoreduktora podajnika, którego jeszcze nie mam. Jak widać bardzo prosta.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Pią 12:44, 18 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 12:45, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
kolego "darek4168" jak już zaczeliśmy to idźmy dalej jeśli chodzi o filtry i zbiornik - sprawdzoną metodą podniesienia jakości pracy oleju jest zamknięcie go w szczelnym zbiorniku a jedyny dopływ powietrza (najczęściej w górnej płycie zbiornika) ochraniamy filtrem oddechowym.
Dla dla tej PTO zupełnie wystarcza OP-3 z Sędziszowa. Kosztuje około 40zł ale naprawdę warto (bez zanieczyszczeń ibez wody z powietrza olej starzeje się zdecydowanie wolniej). Jeśli w ten sposób zabezpieczysz zbiornik to będziesz mógł zrezygnować z filtra ssącego, który akurat przy pompach wielotłoczkowych jest niezalecany !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 19:05, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zbiornik to zrobiłem szczelny, ale przypadkowo nie wiedziałem że takie rozwiązanie zwiększa żywotność oleju, korek wlewowy oryginalny z odpowietrznikiem, filtr ssawny można zdjąć, lecz na początku zostawię, drobiny z zbiornika na min się osadzą, dzięki za wszelkie rady są bardzo pomocne. Gdybym miał jakieś pytania to mogę zadawać?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Pią 8:40, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:03, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
zadawaj parę sztuczek jeszcze znam
a propo nowego zbiornika - a w szczególności siłowników nieznanego producenta - zawsze warto wrzucić parę magnesów do zbiornika - tylko na tyle dużych żeby olej ich nie poderwał, jeśli chodzi o ewentualne opiłki to nie zastąpi ich żaden filtr - najlepsze neodymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 9:04, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Neodymy dobra rada, co do filtra powrotnego zastosowałem dwa równolegle takie, magnes mają wewnątrz:
FSN-16
Co Ty na to?. Widziałeś nie jedną maszynę hydrauliczną, czy mógłbyś opisać co po kolei jest w układzie hydraulicznym takiej maszyny, czyli na pewno zbiornik, pompa, rozdzielacz i tu właśnie jaki?, to pytanie pomogło by nie tylko mi, ale wielu na tym forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Sob 7:32, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:24, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
2 sztuki FSN-16 = 32 l/min przepustowości, pompę wiem jaką masz więc jeśli chcesz to podaj tylko śrenicę wewnętrzną cylindra i średnicę tłoczyska w siłowniku a wtedy sprawdzimy co ci z tego wyjdzie
Przykładowo dla siłownika 140 średnica wew i tłoczysko fi 70 natężenie przepływu przy cofaniu siłownika głównego wyniesie 32 l/min w takim momencie 2 fsn to bida! minimalny zapas na filtrze to 50% od tego co w nim płynie inaczej spodziewaj się kłopotów bo brud będzie przepychany przez siatkę a nie filtrowany, pozatym fsn-y z siatkowym to dokładność filtracji na poziomie 40 mikronów dla tej pompy to co najmniej o połowę za dużo, producent zaleca 10 mikronów, ale od bidy na 20 też będzie chodzić.
Wypiskę układu też ci wrzucę ale później
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 16:19, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Średnica wew. siłownika to 120mm i tłoczysko 63mm. Fsn-y tanie były, tak że nie spodziewałem się że będą dobre, na razie na rozruch zostawię, później się zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:29, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
35 l/min chwilowe natężenie przepływu przy powrocie siłownika głównego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 18:12, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli filtry trzeba zmienić, na taki minimum 50l/min. , a ten OP-3 za 40zł. , to sam wkład będzie cały filtr będzie droższy, nie?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek3K
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:00, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
OP-3 jest filtrem puszkowym, nie ma obudowy nakręca się go na kruciec, 2 do 3 razy można go umyć w benzynie i przedmuchać wystarcza na około 1000 godzin, nasi klienci średnio 2 do 3 rocznie zużywają jadąc przemysłowo to myślę że u ciebie powinien 1 na ro k styknąć.
W temacie budowy zasilaczy będę uzupełniał ten post więc jak chcesz to wracaj do niego
No to tak:
1. Dobór zbiornika.
Podstawowa zasada-pojemność minimalna zbiornika to 3-krotna wydajność pompy w litrach na minutę.
-podstawowe wyposażenie zbiornika;
poziomowskaz
filtr napowietrzający (może być zespolony z wlewem oleju)
otwór zlewowy oleju najczęściej zamknięty zwykłym zaworem odcinającym, może być zawór wodny np 1/2 lub 3/4 cala.
2. Zespół pompujący:
Pompę dobieramy do aplikacji czyli zastosowania
najtańsze są zębate-wydajności od 1 do 150 litrów bardzo duży wybór
ciśnienia dostępne to około 200 bar-zastosowanie przy brykieciarkach raczej wątpliwe, nie lubią cyklicznej długotrwałej pracy.
następnie wielotłoczkowe osiowe o stałej wydajności-stosunkowo trwałe i o dobrych parametrach ciśnienia (stare WPTO z hydralu dają 400 bar bez bólu) ale wymagają dużych silników elektrycznych.
Wielotłoczkowe pompy osiowe o zmiennej wydajności z regulatorami stałej mocy - dla mnie królowa pomp-silnik obciążony cały czas tak samo -max wykorzystanie mocy - wada to cena dobra jednostka 120 l/min to 1300Eu
zasada doboru silnika do pompy ciśnienie w barach x wydajność w litrach dzielimy przez 550 - wynik to moc silnika w kW
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maniek3K dnia Pią 20:53, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek4168
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 8:34, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zbiornik mam zrobiony na 120l, dlatego taki bo w założeniu miała być pompa 40l/min, ale okazyjnie kupiłem 25l/min. Myślałem też o chłodnicy oleju i nawet taką kupiłem (nie oryginalną bo cena takiej jest nie do przyjęcia, taką od samochodu Tatry), z tym że nie wiem czy ją montować, w poprzedniej maszynie olej się grzał, zbiornik był za mały a chłodnicy nie zdążyłem zamontować. Wrócę jeszcze do pomp, pytałem kiedyś o pompę dwustopniową lub dwusekcyjną, nie wiem jak się fachowo nazywa i dzwoniłem nawet do gościa który sprzedawał pompy na Alegro, wytłumaczył mi jak działa, otóż jak ciśnienie w układzie nie jest duże to pracują dwie sekcje, mała 10l/min i duża 60l/min, ruch siłowników jest szybki, jak ciśnienie wzrośnie poza ustawioną wartość, pompa sama odłącza dużą sekcję i pompuje tylko mała, zaleta takiej pompy to silnik do niej tylko 3kw, wada cena 7tyś. zł.
Szafka podłączona, działa doskonale, na razie w cyklu symulowanym, nie ma warunków aby uruchomić maszynę, za duży mróz ale już wiem że to będzie dobrze działać, w niedługim czasie wstawię schemat podłączenia sterowania, w raz z zaciskiem brykietu i podajnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek4168 dnia Czw 23:26, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brykiettt
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 2:22, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mogę rozszyfrować tego zdjęcia , patrząc na wcześniejsze zdjęcia blacha którą zaznaczyłem to jeden kawałek który w środku ma wyfrezowane okno na tuleje , ale po farbie widać jakby "ramkę" dookoła , tak jakby ta blacha którą zaznaczyłem była wciśnięta do środka (chyba że to tylko ślady na farbie) druga sprawa to nie mogę sobie wyobrazić tego jakim cudem tuleja jest na zero z tą blachą .
Ja to widzę tak że jeśli tuleja ma wyfrezowany otwór 200x56 to blachę robię z oknem 200x56 i nakładam na tuleję .
oczywiście w przypadku gdy tuleja wygląda tak jak tu
[link widoczny dla zalogowanych]
U cienie blacha ma wyfrezowane większe okno niż w tulei i tego trochę nie rozumiem .
Byłbym wdzięczny za wymiary tej blachy , a najlepiej całej obudowy tulei , i tak zrobię o innych wymiarach ale tak orientacyjnie chce porównać z moimi ,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez brykiettt dnia Pon 2:24, 20 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|